Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

mandag, maj 14, 2007

Nu ”varmer” vi op til en tur i sommerhus i Marielyst på Falster. Det bliver skønt at komme på rekreation nogle dage – væk fra lænestolen til skov og strand.

Det er også som om min selvvalgte øgede dosis af binyrebarkhormom mindsker bivirkningningerne. I hvert fald har vi en god tur til Naja lørdag eftermiddag, hvor vi fejrer hendes fødselsdag. Hele familien er der. Tor, Sara og Michael bliver og spiser sushi og overnatter til søndag, hvor Sara skal deltage et eller andet kom-i-form-løb sammen med 15.000 andre kvinder. Alligevel håber hun at møde kusine Katrin, der vist også står på startlisten.

Vi gamle kører de endnu ældre Aase og Finn hjem. Derhjemme spiser vores egen middagsmad, dybfrossen hønsekødssuppe med kød- og melboller, og det er mere til vores smagsløg end sushi med muslinger og anden rå fisk – pas nu på maverne!

Her mandag morgen er blodprøvetagningen overstået på Næstved sygehus, og vi er næsten på vej til Marielyst. Vi mangler bare at pakke bilen. Tor passer katten, mens vi er væk, og den forbindelse har han fået lov til at tømme køleskab og fryser, men det er vist også nemt gjort!

Vi kan selvfølgelig kontaktes på mobiltelefonerne.