Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

mandag, maj 07, 2007

Bivirkningerne i denne serie kemoterapi er temmelig markante. Vi tror, at jeg igen har nedtrappet binyrebarkhormenerne for hurtigt. Jeg er gået fra 100 mg mandag, tirsdag og onsdag til 15 mg om torsdag og de følgende dage. Det skulle nok kun have været til 20 mg, men her søndag aften prøver jeg at tage 25 mg oveni. Hjælper det, fortsætter jeg med 20 mg, så må vi kontakte Rigshospitalet og aftale med lægerne, om det ikke er strategien fremover. Det er særdeles ubehageligt at være så appetitløs og træt, som jeg er for tiden, specielt hvis det kan klares med en anderledes medicinering.

Men der er da også "sjove" oplevelser, når jeg sidder og kigger ud ad vinduet. Pludselig siger Kate: ”Se, hvor er de flotte!”, og i krydset passerer en af de kongelige Krone-biler med følge. Det er nok dronningen, der har besøgt sin veninde på Kvægtorvets danseskole. Måske er det tid for afdansningbal, hvor det er kotume, at dronningen er på besøg, og hun har måske endda designet nogle af kostumerne. Men det kan vi sikkert læse mere om i den kommende uges lokale aviser.

I dag har jeg sendt ansøgning om invalidepension til Magistrernes Pensionskasse, hvor jeg formodendlig kan få ca. 500 kr. om måneden fra min tid som systemudvikler i Statens Filmcentral. Lidt har jo også ret.

Det er dog mærkeligt at mine e-mails til socialrådgiveren på Riget forbliver ubesvarede. Hun skal meget gerne hjælpe mig med at søge om førtidspension i Næstved Kommune. Så vidt jeg kan regne ud, kan den beløbe sig til 3.000 – 5.000 kr. om måneden.