Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

mandag, marts 26, 2007

Den seneste serie kemoterapi har været meget overkommelig – stort set uden bivirkninger. Det går meget godt med appetitten – ingen kvalme og ingen smerter.

Mandag den 19/3 er jeg til møde med fagforeningen og mine chefer for Erhvervsakademiet på Selandia for at Mødet handler om min afskedigelse. Forinden spiser jeg en lille frokost med 2 af kollegerne, Palle og Palle – lille fordi jeg kort efter ankomsten erfarer, at John også har bestilt frokost til vores møde. Jeg spiser dog et enkelt stykke rugbrød og drikker en juice, for den ene Palle vil give, og det skal han ikke slippe for.

Stemningen på mødet er god. Vi vender de positive muligheder og negative betingelser, som er forbundet eller kan blive forbundet med min pensionering, men der kommer ikke en konkret aftale ud af mødet, så jeg venter med spænding på Selandia udspil.

Tirsdag morgen spiser jeg de sidste kemopiller i denne omgang, og kaster mig over det videre arbejde med installering af et webudviklingsmiljø på Mac’en. Jeg finder en del litteratur, som studeres grundigt, og jeg begynder at sætte farvede faner på de interessante sider. Samtidig får jeg endelig serienummeret til Studio 8, og der er positiv fremdrift i arbejdet.

Onsdag er et tilbageslag. På grund af problemer med administration af brugere og privilegier beslutter jeg at geninstallere MAMP, men jeg glemmer at studere, hvordan afinstallationen skal foretages. Der går kage i det hele, så det ender med at jeg køber MAMP PRO for 39 EUR, fordi der er bedre værktøjer til installation og administration. Jeg starter forfra, men først skal jeg manuelt fjerne alle de oprindelige arkiver. Nu er serienummeret til Studio 8 endelig kommet pr. e-mail, og installering af Dreamweaver, Flash og de andre Studio 8 kan begynde. Installeringen går glat, men ved indtastningen af serienummeret virker det ikke. Jeg forsøger flere gange endda med kopier og sæt ind fra e-mailen. Det virker bare ikke. Forfra igen med afinstallering og installering på ny, og denne gang har jeg lært lektien – heldigvis. For afinstalleringen af de enkelte programmer i Studio 8 pakken skal foretages forskelligt. På trods af geninstalleringen lykkes det stadig ikke at få Studio 8 til at acceptere serienummeret, så nu håber jeg på at få et nyt inden for 30 dage, som er programmernes udløbsfrist uden serienummer. Jeg har allerede returneret e-mailen med det dårlige serienummer. Den kommer fra Tyskland, men jeg håber, jeg kan få hjælp fra det danske telefonnummer i løbet af torsdagen.

Men det lykkedes dog at få kontakt til vores eget netsted: www.sprogøe.dk, hvor jeg har lavet nogle enkelte rettelser.

Nu glæder jeg mig til at min nye lænestol kommer, så skal jeg bare sidde og sidde og slappe af, men desværre – stolen kommer usamlet i en pakkasse, og vi kan ikke – vil ikke – finde ud af at samle en stol til 6.500 kr, så Kate ringer til forretningen, der først kan komme den næste eftermiddag. Og så lykkedes det endelig, og det er en rigtig hvilestol, der kan vippes.