Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

torsdag, marts 15, 2007

Nu er der kun weekenden tilbage, før det er slut med denne series kemopiller, og det går stadig rimelig godt. Det er lidt svært med appetitten, men det lykkes at få noget ned til alle måltider.

I ugens løb har der været koks i behandlingsplanen, der ville sende mig til Næstved sygehus i onsdags for at få taget blodprøver, men det er alt for tidligt. Kate har heldigvis ringet til Rigshospitalet, der kontrollerer min behandling, og blodprøverne er udskudt til mandag den 19/3, når kemobehandlingen er næsten afsluttet. Mine arme er stadig blå og sorte fra jeg fik kemo intravenøst og kontrastvæske ved sidste CT-scanning.

På mandag har jeg også fået en aftale med juristen fra min fagforening og min chef, så vi kan tale om betingelserne for min afskedigelse og sige pænt farvel og måske på gensyn til censur e.lign.

I sidste uge fik jeg leveret en programpakke til design af netsteder. Den er med rabat, og til studerendes og læreres personlige brug. Meget billig, men efter næsten en uge er det først i dag, det er lykkedes at komme igennem med den blanket, som skal returnes for at få koden til programmerne. I første omgang udfylder jeg blanketten, scanner den sammen med mit studiekort til Århus Universitet, og sender den med e-mail. Men hver dag, altså den efterfølgende får jeg besked tilbage om, at e-mailen ikke er nået frem til modtageren efter 24 timer. I dag har jeg så ringet til det opgivne telefonnummer, der foreslår, at jeg prøver en anden e-mailadresse eller fax. Jeg gør begge dele, men jeg tror kun det er faxen, der er kommet igennem. Her må jeg iøvrigt på biblioteket, for vi har ingen fax herhjemme. Nu venter jeg spændt på koden – igen.

På grund af sygdommen mistede jeg en eksamen på Århus Universitet i efteråret. Heldigvis meddelte jeg eksamenskontoret mit forfald, og med min gode ven, Michaels hjælp har jeg fået forlænget min indskrivningsperiode for faget Websitestrukturering og –implementering til oktober 2007.