Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

torsdag, marts 01, 2007

Vores båd er nu sat til salg hos Køge Boat Center til 265.000 kr., og hvis I har lyst til at se nærmere på den, inden I køber, så kan I finde yderligere oplysninger her: http://www.koegeboatcenter.dk/. Båden er en motorbåd, Maxum 2400 SCR, og den står på vores vinterplads. Vi har foreløbig valgt at beholde båden i Næstved, og det vil være rart, hvis salget går rimeligt hurtigt.

I tirsdags sluttede strålebehandlingen af min venstre skulder, og som ved strålebehandlingen af nakken varer det nogen tid før resultaterne viser sig. Jeg har allerede skrevet, at jeg synes strålerne lindrer, men det kan også skyldes den smertestillende medicin. Sygeplejerskerne i Strålehallen siger, at dosis er større end sidst, og at jeg kan forvente smerter efterfølgende. Skulderen bliver gennembanket af strålerne, uden at det mærkes under selve behandlingen.

I mandags var jeg også til CT-scanning og i forsøget på at finde en velegnet blodåre til indsprøjtning af kontrastvæske til scanningen, har jeg fået det største blå mærke på armen i mands minde. Og så var det endda nødvendigt at flytte nålen til den anden arm.

På mandag 5/3 skal jeg til undersøgelse og blodprøvetagning på Rigshospitalet inden starten på den 6. serie kemoterapi. Den 5. serie har faktisk ikke været særlig slem. Det har i det store hele lykkedes mig af fastholde appetitten, og det er åbenbart af afgørende betydning for mit velbefindende. Jeg har været præget af nogen træthed men samtidig været frist nok til at gå på indkøb, hvilket er et stort fremskridt.

Jeg har faktisk haft det så godt, at det er lykkedes at installere et webudviklingsmiljø kaldet MAMP (Mac-Apache-MySQL-PHP) incl. relevante klasser fra PEAR på min nye MacBook Pro computer. Samtidig har jeg fundet en del litteratur frem, og jeg håber at kunne genoptage mit Masterstudie - ganske vist lige så langsomt. Jeg er i hvert fald begyndt at udvikle SQL-scripts til definition af MySQL-databasen. Måske kan databasemodellingen få kollegerne Palle og Palle til at komme på besøg hos mig igen. Det er jo deres fagområde.

Et er sikkert. Den nye MacBook Pro skal med til Riget, sammen med min PHP-bog fra Masterstudiet - som nyttigt tidsfordriv.

Jeg regner som sædvanlig med at overnatte på Riget fra mandag til tirsdag, hvor den egentlige kemobehandling påbegyndes, og her har vi måske et problem. Kate skal på kursus tirsdag, og hun kan ikke hente mig, som hun plejer. Jeg håber, jeg kan få en af mine brødre til at hente mig på hospitalet i stedet for omkring kl. 14, så Kate kan samle mig op i Vallensbæk eller Ishøj senere på eftermiddagen.

Hvis bare jeg får det lige så godt under den næste serie kemoterapi, så skal jeg ikke klage.