Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

tirsdag, januar 23, 2007

I dag tirsdag er det sidste dag med kemoterapi i denne omgang, og jeg har kun haft svag grad af appetitløshed, men en del træthed, så det har gennemgående været en god periode. Til formiddag skal jeg have taget blodprøver på Næstved Sygehus, og forhåbentlig viser de, at jeg stadig tåle kemoen godt nok – at de røde og hvide blodlegemer og blodpladerne er som de skal være.
Søndag – var Henrik og Eva på besøg og vi havde en hyggelig eftermiddag. Henrik tilbyder både, at vi kan låne hans camper og et sommerhus, men vi satser nu på noget mere luksuriøst. Der skal være plads til os alle med spa .
Lørdag eftermiddag besøgte vi Aase og Finn, og i det hele taget har jeg været mere ude i den forløbne periode – ganske vist på korte ture – men det er et godt tegn. Selv i går sørgede jeg for indkøb, da Kate var lidt sløj.
Jeg har stadig stor lyst til at besøge Selandia, som jeg måtte melde afbud til. Måske vil den rigtige dag være den 31/1, hvor der er afdelingsmøde på Akademiet, men vigtigst er det dog, at Palle og Palle er til stede, og det vil også være rart at have mulighed for at hilse på John og Vibeke. Måske vil det mere være relevant mandag den 29/1, så jeg også kan hilse på 4. semester, der har undervisning med Palle L.