Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

mandag, december 18, 2006

I dag lørdag – hvor jeg er halvvejs i kemobehandlingen har jeg desværre en dårlig dag til morgen. Ingen appetit og mest lyst til at gå i seng igen, så det gør jeg. Det er specielt ærgerligt i dag, for vi skal fejre Finns 80 års fødselsdag. Vi prøver at arrangere os, så Kate henter mig i sidste øjeblik inden frokosten. Da jeg står og tager tøj på, føler jeg mig febril, så Kate og jeg bliver enige om, at jeg bliver hjemme et par timer og springer frokosten over. Forhåbentlig gemmer de lidt risalamande til jeg kan dukke op lidt senere. Jeg sætter mig i sofaen. Det bliver hurtigt lidt bedre, og jeg kommer til at tænke på om, måske er det bare tanken om den megen mad, der stresser, gør mig appetitløs og træt. Kate og jeg ringer sammen et par gange, men det ender med at jeg bliver hjemme.
Søndag er det ikke bedre. Jeg ligger på sofaen hele dagen og ser håndbold, og jeg får kun drukket proteindrik og vand og så spist et tebirkes. Vi ringer til Stine og John, og melder afbud. De skulle have besøgt os.
Mandag begynder med opkastning. Jeg har nok spist mavepillerne for hurtigt, så de er formodentlig kommet op igen sammen en masse væske.