Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

onsdag, december 06, 2006

Nu starter der snart en ny omgang kemoterapi. I morgen står den på undersøgelse med EKG, blodprøver og samtale med professoren. Fredag starter selve behandlingen, men da jeg føler mig godt tilpas, er der nu også plads til en god historie.
I sidste uge var det helt anderledes. Da lå jeg på gangen på Næstved sygehus, appetitløs og svimmel. Der var trængsel – derfor var min plads på gangen. Patienter og pårørende spadserede forbi. Ved siden af sengen havde jeg et stativ med påmonteret saltvandsdrop, og på selve sengen var der et stativ, som bruges til at rejse eller hejse sig op i. På dette stativ havde Kate parkeret min paryk. Imens kom en lille dreng forbi med sin far. Han bemærker parykken og mit næsten hårløse hoved, og hvisker chokeret: ”Se far, han har fået taget håret af!”.