Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

lørdag, januar 06, 2007

Spændingen stiger. Der er mange ting på dagsordenen på mandag den 8/1 på Rigshospitalet. Resultatet af CT-scanningen foreligger, der skal foretages undersøgelse af min nyrefunktion, blodprøver og EKG. Vi skal kort sagt tale om min fremtid, og mine fremtidige muligheder. Rigshospitalets læger skal skrive en udtalelse til helbredsnævnet for tjenestemænd. Forhåbentlig sættes jeg i gang med en ny serie kemoterapi som professor Heine stillede i udsigt ved sidste samtale, selv om kemoen ind imellem er hård at komme igennem.
Det bliver rart at komme på tur til Jylland i morgen, hvor vi først besøger Kaj i Århus og derefter Sara og Michael i Silkeborg. Turen vil være en adspredelse. Kate kan få billeder og gave fra Australien, og vi kan se, hvordan Sara og Michael er indlogeret i deres nye lejlighed.
På mandag skal vi endnu en gang indlevere Mac’en til reparation. Den har været en stor skuffelse. I første omgang var der problemer med at vågne op af vågeblusset og det tog mere end en måned at få skiftet bundkortet. Derefter har opdatering medført at skærmen er gået i sort. Hver gang skal Apple kontaktes pr. telefon inden computeren kan indleveres til et servicecenter på Vesterbrogade. Heldigvis har jeg ikke brugt mange ressourcer på at installere programmer, men forhåbentlig får jeg snart en brugbar maskine. Det gør det ikke nemmere at håndtere reparationerne, når jeg ikke kan køre bil, når jeg har talebesvær, når jeg skal ud og ind af sygehuset – ja, når jeg er syg!
Den 10/1 får jeg besøg af to kolleger, hvor vi skal drøfte mine og vores fælles muligheder ud fra Rigshospitalets udmelding.
Som nævnt, det bliver alt i alt en spændende uge – næsten for spændende, så det er dejligt at starte med et godt udgangspunkt, med en hyggelig tur til Jylland – i så god fysisk stand, som jeg føler mig i øjeblikket. Det glæder jeg mig til.