Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

fredag, december 29, 2006

Nytåret nærmer sig, og det går fortsat bedre med at spise, så det tegner godt for nytårsmiddagen. Nu mangler jeg bare, at Kate får bestilt et par stykker luksussmørrebrød til os hver, inden der er udsolgt.
Vi har fået elektronisk julekort fra Conny og Julle. Desværre er min oprindelige e-mail om min sygdom til dem sendt forkert, og Conny ringede i går for at høre om alle fortrædelighederne og tilbyde, at vi kan låne deres ferielejlighed i Almuñeca mellem Malaga og Granada på Solkysten i Spanien. Netop omkring det sted, hvor vi gerne vil hen. Vi har før lånt en lejlighed gennem Conny og Julle sammen Naja og havde en fantastisk tur og en fantastisk oplevelse specielt i Alhambre. Desværre gik alle vores fotos til grunde sammen med en harddisk på en gammel computer, så der skal vi hen igen og tage nogle nye fotos – men denne gang uden Naja – desværre. Hvis vi får forhåndstilsagn af Europæiske til rejsen kan Connys og Julles tilbud give os større fleksibilitet i valg af tidspunkt. Jeg håber det lykkes, og professoren på Riget roser læger og hospitaler på solkysten og deres kompetence indenfor kræftbehandling, så det skulle ikke give problemer.
Min fremgang med appetitten giver også ekstra ressourcer i øvrigt. Jeg kan skrive om emner, der er sprunget over tidligere. Lige før jul skulle jeg besøge mine kolleger Palle og Palle på Selandia. Det måtte jeg desværre opgive pga. træthed og svimmelhed. Vi skulle selvfølgelig sludre lidt om den tid, der er gået, om deres tur til Kina for at rekruttere nye studerende til Multimedieuddannelsen, om sjov og ballade og om min tilbagekomst til Selandia. Jeg håber, vi kan tage denne samtale i den første uge af januar 2007.
I stedet for kollegernes besøg havde jeg umiddelbart før jul et andet væsentligt besøg – nemlig et besøg af juristen, Christer, fra min fagforening. Fra Selandia har jeg fået en anmodning om lægeerklæring til Helbredsnævnet for tjenestemænd, som skal bedømme mine muligheder for at genoptage arbejdet, og vi diskuterede de forskellige muligheder og udsigter. Samtidig tror jeg, at han gerne selv ville se mig – og min tilstand. Vi kender hinanden fra tidligere. Christer har for nylig ydet mig og kollegerne bistand i en lønforhandling. Brevet fra Selandia har jeg videresendt til Rigshospitalet, og jeg håber, at det er på dagsordenen, når jeg skal til samtale den 8/1 2007. Selandia er orienteret om brevets videresendelse til Riget.