Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

tirsdag, januar 16, 2007

4. serie kemoterapi har været i gang i lidt over en uge, og halvdelen af pillerne er spist. Det går nogenlunde med appetitten, og det har faktisk været en travl uge, men jeg har også været temmelig træt indimellem. Som allerede beskrevet startede sidste uge med indlæggelse på Riget mandag og tirsdag, hvor jeg fik den flydende kemo i drop og pillerne med hjem.
Om onsdagen kom kollegerne Palle og Palle på besøg, hvor vi talte om deres bestræbelser på at rekruttere kinesiske studerende og mine muligheder for at genoptage arbejdet. Det blev en hyggelig eftermiddag.
Allerede fredag eftermiddag blev jeg indkaldt til MR-scanning på Rigshospitalet, og samme dag kommer Jørgen med morgenbrød kl. 9:30, hvor vi får et par hyggelige timer inden vi alle kører mod hovedstaden. Turen til København afslutter vi med en kop eftermiddagskaffe hos Naja og Ole og får set deres nye kattekilling. Bortset fra generne af et stort blåt mærke pga. en blodansamling i armen efter indsprøjtning af kontrastvæske til scanningen var dagen udbytterig.
Trætheden har været vekslende, og til tider har jeg både været det ene og det andet sted på indkøb eller sightseeing – dog har stormen været en hindring for lysten til at tage på udendørs ture – uden bil.
Vi har sendt relevante journaler til Europæiske Rejseforsikring, og vi går ud går fra Rigshospitalet har sendt min journal til Selandia. Vi har lagt billet ind på leje af et sommerhus i Næstved kommunes feriefond, så vi er i en slags venteposition – kan vi tage på ferie til Solkysten? Er vi heldige i lodtrækningen om leje af et sommerhus? Hvordan bedømmer Helbredsnævnet for Tjenestemænd mine fremtidige muligheder, og hvordan reagerer Selandia på disse udsigter? Desværre har jeg netop fået brev fra Europæiske Rejseforsikring med afslag på forhåndstilsagn – og Kate har telefonisk fået oplyst af lægekonsulenten, at jeg slet ikke kan få forhåndstilsagn, så længe jeg får kemoterapi, uanset at det foregår i en periode i behandlingen, hvor jeg ikke tager medicin. Ærgerligt.