Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

fredag, januar 26, 2007

Hvad er mon årsagen? Er det kommunalreformen? Det jeg taler om i denne er omgang er vores besværligheder med at få udbetalt kørselsgodtgørelse og få kontakt med vores patientvejleder. I september fik vi en aftale om, at vi bare skulle sende en opgørelse til Kørselskontoret med angivelse af antal gange og kilometre, som jeg kører frem og tilbage mellem Næstved og Rigshospitalet. Patientvejlederen har adgang til min elektroniske journal, så hun kan umiddelbart kontrollere oplysningerne. Som sagt så gjort. Jeg sender en opgørelse i midten af september. En måned efter rykker vi for pengene, hvilket gentager sig i december og nu her i januar. Jeg tror, patientvejlederen har svaret en enkelt gang, men det har stadig ikke givet resultater. Nu har vi sendt den næste opgørelse over kørslen til de første serier kemoterapi, og det bliver spændende, om den kan være med til at fremskynde også den forrige udbetaling. Men det er utroligt, at det skal være så svært at få kontakt til den vejleder, der skal være til støtte og hjælp – at jeg i det hele taget skal bruge tid og kræfter på at få udbetalt offentlig tilskud.