Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

lørdag, februar 10, 2007

Endnu engang oplever vi i sundhedssystemet, at vi er til for dem og ikke omvendt. Denne gang er det imidlertid på apoteket. Jeg indtager ind imellem en proteindrik for at styrke min appetit. De findes i pakker af 4 stk., og vi plejer at købe 2 forskellige pakker ad gangen - 4 med chokosmag og 4 med mokkasmag. Det kræver en særlig grøn recept til apoteket. Da Kate møder op på apoteket i dag, har det ingen proteindrik med mokkasmag, og apoteket kan kun købe 24 ad gangen. Ekspedienten er derfor meget utilfreds med, at Kate kun vil købe 4!!! Så skal apoteket jo have lager af flere smagsvarianter - skidt være med, at vi vil være i samme situation. Kan det virkelig være rigtigt, at vi skal diskutere sådanne ting med en apoteksassistent.

Det går udmærket med appetitten og indtil videre har jeg ikke haft kvalme, men jeg lider ind imellem af træthed, og jeg kunne godt tænke mig at slippe helt af med de periodiske smerter i venstre skulder. Vi har derfor besluttet, at Kate skal ringe til ambulatoriet mandag morgen og tale med en læge. Som lægen stillede os i udsigt ved undersøgelsen i tirsdags, kan strålebehandling af skulderen måske få samme succesfulde virkning, som strålerne af nakken. Nakkesmerterne og bevægelseshæmningerne i nakken har jeg jo ikke mærket noget til i lang tid.