Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

onsdag, august 16, 2006

Af en eller grund er jeg kommet ovenpå på igen. Mandag var barsk, og ventetiden i weekenden var ikke noget at råbe hurra for. Men ved besøget på Næstved sygehus og hos lægen i går fornemmer jeg, at noget lykkedes – at der snart kommer gang i undersøgelser og behandling.
Heldigvis kommer der nye tilbud om besøg fra familie og venner, og hilsnerne strømmer ind i form af parkerede blomster foran døren fra Kates kolleger og mails fra Australien fra dem Kate skal besøge til oktober i Perth. Hilsnerne er sikkert lige så meget til Kate som til mig. De savner hende helt sikkert. Med hensyn til Australiensrejsen beslutter Kate og Kai at se tiden an i de næste 14 dage, hvor undersøgelserne af mig kommer til at foregå. Jeg håber så inderligt, at de kommer af sted! For så har jeg i samme periode – i efterårsferien – en aftale med Henrik om en ”herretur”. Selv om en sådan kan gå hen at blive hård. Henriks opskrift på at overvinde kræften er: ”Lev hver dag, som om det er din sidste og få masser af motion!” Hmm … kan det kombineres?
Selvtilliden bliver i hvert fald afstivet, da jeg modtager efterårets skema fra Selandia med mail. Det er nødvendigt at ansætte 3 af landets mest erfarne og dygtigste lærere som vikarer for mig!