Vagn Jønsson - en sygehistorie eller en syg historie?

Det er ikke sygehusvæsnets skyld, vi bliver syge, men der skal et godt helbred til at være indlagt. Jeg føler, jeg er til for sygehusenes skyld - ikke omvendt! Min sygdom skal indpasses i systemet. Lang ventetid - og jeg har ikke tid til at vente, men en henvisning fra et sygehus til det næste kan tage op til 1 uge og falder udenfor garantien. Vi skal hele tiden skubbe på. Stress og usikkerhed. I denne BLOG forsøger jeg at resumere mine oplevelser i forbindelse med min alvorlige sygdom.

lørdag, august 05, 2006

Onsdag skal vi møde op på laboratoriet kl. 9.30 til blodprøvetagning, og det er rimelig effektiv dag. Selv om der ventetid til blodprøverne, så går det hurtigt efter et nummersystem. Da min blodtype ikke "er i computeren", skal der tages en kontrolprøve - af en anden laborant. (Det gavner ikke, at jeg kan fremvise donorkort). Da jeg kommer på afdelingen H27 har jeg allerede være eftersøgt, men min ankomstmelding til ekspeditionen ryger ikke videre til den sygeplejerske, som vi skal tale med. Efter nogen venten ringer sygeplejersken på min mobil og spørger, hvor jeg er henne?
Torsdag skal jeg opereres
Da hun finder mig i opholdsstuen, får vi at vide, at jeg skal opereres den næste, som den første. Og vi får en grundig orientering om forløbet, og når jeg talt med narkoselægen, er jeg velkommen til at tage hjem. Jeg skal blot møde fastende kl. 7.30 næste morgen. Vi er heldige, at narkoselægen er på afdelingen, så vi for kort efter et møde. Og så skulle alting være i orden. Men desværre har jeg sagt til sygeplejersken, at jeg gerne vil have noget beroligende inden bedøvelsen, og det tager endnu et par timer inden det lykkedes at få en læge til at udskrive den medicin. Så det blev alligevel tidlig eftermiddag inden vi kom hjem. Naja havde stødt på os på hospitaler, så hun tog med til Næstved.
Det er pragtfuldt at have mulighed for at sove hjemme, og da Naja er med finder vi hurtigt på at invitere både Naja og Tor på restaurant, så vi kan bruge tiden kun med hygge og ikke med praktiske opgaver. Vi slutter af en god dvd: "Stegte grønne tomater", inden vi går til køjs.